6 Kasım 2011 Pazar

http://www.mailce.com/orhan-pamuk-uzerine-yazmis-harika-ozgun-bir-yazi.html


Orhan Pamuk Üzerine yazmış harika özgün bir yazı

Edebiyat ödülünü almış olan tek Türk yazarımız Orhan Pamuk gerçekten iyice irdelenmesi ve incelenmesi gereken farklı bir yazar. Romanlarını bir fikirle değil en az iki fikirle temellendiren Orhan Pamuk romanlarını şöyle değerlendiriyor: “Eh, çok fazla değil ama biraz seviyorum. Bazılarına çok emek ve kan verdim, onlar için yoruldum. Onlar da bana bir dünya açtılar, benim okunmama, sevilmeme yol açtılar. Ne kızıyorum onlara ne de onları çok çok önemsiyorum. İste raflarda duruyorlar. Onlarla birlikte yaşadım, artık istiyorum ki kendi başlarına yaşasınlar.”
yaşanmayan hayattan bir çeşit intikam almak olarak niteleyen Orhan Pamuk; mimarlık fakültesini bırakarak, gazetecilik fakültesine geçiyor. 22 yaşında ilk kitabı olan Cevdet Bey ve Oğulları’nı yazmaya başlıyor ve dört yılda bitiriyor. Yazmaya tutkun bir yazar. Bir hastanın hayatını sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmesi için nasıl günlük ilaçlarını alması gerekiyorsa, Orhan Pamuk’ un da mutlaka yazması gerekiyor mutlu olabilmesi için. Kızı Rüya okul çağına gelesiye kadar gündüz on iki civarı yazmaya başlıyor ve akşama kadar yazmaya devam ediyor. Ama asıl yazdığı dönem gece saat 23 ile 04 arasıdır. Sabah dörtte de yatar. Yazar olmaya kalkıştığı için annesi endişeleniyordu doğal olaraktan. Geceleri annesi hep kapısını açar. “Yazıyor musun? Bari okadar çok sigara içme” derdi. “Bari” sözcüğü ona “Zaten lüzumsuz bir iş yapıyorsun. Hiç değilse başka yönden zarar görme” demek istediğini ona hep çağrıştırırmış ve beni de güldürüyor.
İlk romanı olan Cevdet Bey ve 1979′da Milliyet Yayınları Roman Ödülü’nü aldı. Yayımlanabilmesi için üç öfkeli yıl geçirdi. O zamanlar karısıyla ciddi ciddi oturmuş, belki bir yayımlayan çıkar diye sanat dergilerine ” Ödül almış Roman satılıktır” diye bir ilan vermeyi tasarlamıştılar. Çünkü Babıali’de kapı kapı dolaşmak düşüncesi çok sıkıcı geliyordu onlara. Ve Orhan Pamuk hep şu şakayı yaparım: “Yurtdışında kitaplarının yayımlanması zor değil, hemen yayımlıyorlar; ama Türkiye’ de kiyaplarımın yayımlanması için 8 yıl uğraştım” der.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder