7 Ağustos 2011 Pazar


мαχ ραуηє
25-02-11, 23:07
Türkiye'de ünlüler olsun,halkımız olsun bazı kesimler sinema ve dizilerde gelişme olduğunu söylüyor.Bana göre hiçte gelişme yok.Aksine geriye doğru gidiyoruz.Sinema'dan en basit örnek Recep İvedik.Güldürüyor fakat belli bir kesime hitap ediyor.İnsan düşününce ne kadar iğrenç bir şey olduğunu görebiliyor.Onun dışında ise Türk Sinemasında komedi dışında pek film yapılmıyor.Neden aksiyon,tarihimizi anlatan filmler yapılmıyor ? Çünkü yapımcılar ceplerini düşünüyor ve böyle bir ilke imza atmakta istemiyorlar.Mahsun Kırmızıgül'ün 'Güneşi Gördüm' filmi için Beyaz Show'a katıldığında Beyazıt ÖZTÜRK çok güzel konuştu.Tarihimizi anlatan filmler yapılmıyor.Bir çağ açıp bir çağ kapatan bir soydan geliyoruz fakat bunun filmini bile çekemiyoruz düşünün artık sinemamız bu halde ve hala geliştirme gösteriyoruz güya.Sinema böyle giderse yerinde seker.

Dizilerimiz ise hiçte farklı değil.Sürekli eski dizilerin yeni versiyonları veya saçma konularla yürüyen filmler.En basiti Akasya Durağı.Çiçek Taksinin alıntısı ve kalitesi yerlerde sürünüyor.Büyük isimler var fakat kalite yok.Zeki Alasya "Dizilerimizin kalitesi kötü" demiş (ne kadarı doğru bilinmez) fakat bir süre sonra "Akasya Durağı"nda oynamaya başladı.Dizilerin kalitesinin düşüklüğünden bahseden Zeki Alasya kendisi en berbat dizide oynuyor bravo.

Örnekler ve yazılar çoğaltılabilir.Şimdilik bu kadar yazabildim.
ŞoVaLYe_77
25-02-11, 23:21
Sana katılıyorum Oğuz. Sürekli saçma sapan komedi filmleri yapılıyor fakat hiçbiri izlenmiyor. Türk sineması gerçekten çok geride Avrupaya baktığımız zaman bizim filmlerimiz çok sönük kalıyor. Adamlar bir film yapıyorlar dünyanın parasını harcıyolar ama noluyor paralarını kat kat çıkarıyorlar.

Şöyle bir bakalım filmlere Avatar filmi 500milyon $ harcanmış fakat kat kat fazlasını kazanmışlar hadi Avatar'ı geçtim olağanüstü bir film bunu saymayalım.

Diğer kaliteli filmlerin çoğunun bütçeleri 100milyon$. Onun aşağısında film yok. Birde bizim filmlerimize bakalım AROG 8,5milyon $ bütçesi var en pahalı Türk filmi olarak biliniyor, daha fazla söze gerek yok sanırım.
мαχ ραуηє
25-02-11, 23:25
Aslında bütçe önemli değil bu konularda.Düşük bütçeylede güzel bir şeyler yapılabilir.Aksiyon filmi için illa lazım bütçe fakat Türkiye'de aksiyon filmi yok nerdeyse.Aksiyon filmi çekilse inan bir çok insan merak eder ve "vay be bizde çekebiliyormuşuz" der yani.Veya ben mi böyle düşünüyorum bilemicem.Her zaman dünyanın gerisinde kaldık ve kalmaya da devam edicez böyle giderse.
ŞoVaLYe_77
25-02-11, 23:32
Artık kendimizi aşmamız lazım. Ben bilim-kurgu Türk filmi hatırlamıyorum hiç bilen varsa buyursun. Turist ömer falan demeyin sakın valla söverim :D
мαχ ραуηє
25-02-11, 23:35
Artık kendimizi aşmamız lazım. Ben bilim-kurgu Türk filmi hatırlamıyorum hiç bilen varsa buyursun. Turist ömer falan demeyin sakın valla söverim :D

G.o.r.a'da Bob Marley Faruk çekecekti de yapımcı tutuklandı :p Şaka bi yana komedi,dram dışında Türk filmi yok.Kurtlar Vadisi Irak-Filistin aksiyon sayılır Avrupa'da da ses getirdi fakat artık yıprandı.Yeni şeyler pek tutmuyor.Bunların dışında da hatırlamıyorum :)
ŞoVaLYe_77
25-02-11, 23:43
Ciddi ciddi bilim-kurgu filmi yok dimi :D
мαχ ραуηє
25-02-11, 23:48
Korku filmleri var.Dabbe,okul falan :) Geniş olduğundan bunları içine alıyor
ŞoVaLYe_77
25-02-11, 23:50
Onlar daha cok korkuya giriyor böyle tam anlamıyla bilim-kurgu yok sanırım :)
мαχ ραуηє
25-02-11, 23:51
Bilim kurgu geniş bir kavram.Ama tam anlamıyla orjinal bir film yok orası öyle.
İhShiT
25-02-11, 23:57
ya kırolara ya ergen genç güdülerine hizmet .
bizde halka hizmeti hakka hizmet bilirdik , kim uydurmuş bu yalanı :kiki:
Schütze
26-02-11, 00:50
Aslında güzel filmler kaliteli filmler diziler var ama işte kurunun yanın da yaşta yanıyo gibi oluyor biraz.
CyberDark
26-02-11, 00:56
korku filmini türkler çeviremez. çünkü türkler dini değerlere aşırı derecede düşkün. bakınız dabbe filminden sonra bile bir yığın zelzele oldu, yok gerçekmiydi, efenim yok aslında öyle değil, yok yalan falan fiştan.

korkacağınız bir korku filminde bulunması gereken özellikleri sayayım:
- dini unsurlar olacak. eğer dini unsurlar olursa aklınızda "acaba?" diye bir soru türeyebilir.
- gözle görülmeyen insan dışı varlıklar olacak
- aniden hönküren şeylerden çok gerçeklik payı olan ve yine aklımızda "acaba?" sorusunu bırakan türden olacak.

mesela bu unsurları gördüğüm en iyi filmlerden birisi "Paranormal Actvity" izlemenizi tavsiye ediyorum.



Bir diğer konuya gelirsek Türkiye'de neden bilim-kurgu filmi çekilmez. Çünkü yabancı sinama sektöründeki teknoloji henüz Türkler'de yok. Yani ben öyle düşünüyorum. Birde daha önceden yapılmış elle tutulur gözle görülür bir şey yok bu yüzden yapımcılar çekiniyorda denilebilir. Hani ben gerçekten öyle demiyorum sadece böyle düşünüyorum :kiki:




Dizi sektörü ise bana kalırsa gerçekte iyi konumda.

Her ne kadar bir kızın dört erkek tarafından tecavüze uğraması milletimiz tarafından alay konusu olsada, Ali Rıza Bey'in ölümünden önce gördüğü halay çoğu kişi için saçma gelsede, Polat Alemdar bir halk kahramanı olarak görülsede dizilerdeki performans benim hoşuma gidiyor.

Yabancılardaki dizi sektöründe haftada bir bölüm 20-30dk. Bir dizi max 20 bölüm. Ancak Türkiye'de bir hafta içerisinde resmen bir film çekiliyor. Bu yönden düşünmek lazım, "iyi ama neye göre iyi?" , "kötü ama neye göre kötü?". Ben yabancılarla karşılaştırıdığımda dizi sektörünü ilerlemiş buluyorum.
nannage
26-02-11, 07:35
Şu Muhteşem Yüzyıl dizisine hayranım..Savaş sahneleri çizgi film sahnelerini aratmıyor..
мαχ ραуηє
26-02-11, 13:19
Şu Muhteşem Yüzyıl dizisine hayranım..Savaş sahneleri çizgi film sahnelerini aratmıyor..

Ben savaş sahnesi çekemezler diyordum kötü de olsa çekmişler.
Kürşadım
26-02-11, 13:49
Ben savaş ve tarihi film seven biriyim Türk tarihi ile ilgili doğru düzgün savaş/Tarihi film yok buna üzülüyorum açıkçası . Bitane Cengiz Han filmi var o da Yabancıların yaptığı bir film .
мαχ ραуηє
26-02-11, 13:55
Ben savaş ve tarihi film seven biriyim Türk tarihi ile ilgili doğru düzgün savaş/Tarihi film yok buna üzülüyorum açıkçası . Bitane Cengiz Han filmi var o da Yabancıların yaptığı bir film .

Bende savaş ve tarihi film severim.Yabancıları izlemekten bıktım.
snox
26-02-11, 14:44
Filmler konusunda o kadar karamsar değilim,en azından hala iyi filmler var;gerçi bu durum bir hayli GÖRECELİ bir kavrama dayanır ama olsun:)

Diziler konusunda ise benim en büyük şikayetim süreleri,nitekim bu sürelerin AB ve ABD Standartlarında bir düzeye çekilmesi için yakın zamanda bir çalışma baişlatılıacağını söylüyor başbakan. Umarım en kısa sürede 45-78dk arası filmler görürüz umarım,şu an filmler yanlış hatırlamıyorsam 90-96 dk arası çekiliyor. Yani kimilerinin yaklaşık 3 saatlik bir prime time süresini kaplasa da bizim izleidğimiz dizi sadece 90-96 dk arası:)
Kürşadım
26-02-11, 15:44
Bende savaş ve tarihi film severim.Yabancıları izlemekten bıktım.
Kürşadın kırk çerisi ile çin sarayını basmasından tutun İstanbulun fethi,Çanakkale savaşı akabinde İstiklal Savaşımız konu bol ancak yapacak insan , teşkilat yok..
Cr2o3
26-02-11, 18:53
Küçük Sırlara ne demeli :) resmen Gossip Girl'ün aynısı
AnkaraRuzgari
01-03-11, 13:00
komedi filmi diyorlar bakıyorsun argo ön planda,korku filmi diyorlar korkmaktansa gülme krizine giriyorum,dizi desen eski türk filmi tadında hiçbirşeyin tadı yok ,tartışma programları kimsenin izlemeyeceği bir saatte konur bu rütük denen arkadaş ne için var ben bunu anlamış değilim,dizilerde de genele baktığınızda türk aile yapısına uymayan dışarı özentili yapımlar tv de sıkmaya başladı artık .belgesel mi izlemeye başlasam .
Bellatrix|Black
02-03-11, 16:23
Evet Türklerin bu işten pek anlamadığı ortada.Dizilerin hepsi iğrenç ama bazı filmler bi derece güzel olabiliyo.
Birol
04-03-11, 21:06
Türkiye'de özellikle film sektöründe sap ile saman birbirine karışmış durumda
En son izlediğim Türk filmi, komedi kategorisinde yer alan ABİMMM filmi
Komedi kategorisinde olmasına rağmen özellikle son sahnelerinde oldukça duygulandım
Bu mu yahu komedi filmi ???
KcmN
06-03-11, 11:33
Türk yapımı çoğu filmlerin hemen hemen hepsi izleyenlerin duygularını sömürerek para kazanma amacında. En çok beğenilen filmlere bakın ya sonunda kahkahalarla gülersiniz ya da hıçkıra hıçkıra ağlarsınız. Filmlerin amacı insanın duygularını ortaya çıkartmak mı yoksa insanı bilinçlendirmek mi olmalıdır?. hemen hemen 1200 yıllık ilim tarihimiz var. biz bunlarla bir bilim-kurgu senaryosu oluşturamıyorsak vay halimize...
AtABeY
06-03-11, 15:35
Her işte olduğu gibi akıl yormayı pek sevmiyoruz.Aynı zamanda düşük bütçelerle bel altına yönelik filmler çekerek,para kazanma derdinde olanlar da çok fazla var.Ayrıca Türk insanı kaliteli filmler yerine küfürlü,açık seçik filmleri tercih ettiği için,kalite olarak çok aşağılardayız.Eşkıya ile başlayan kaliteli filmler serüveni,internet ve korsancılığın çoğalmasıyla tekrar minimuma düştü.73 milyon insan var sinemalarda en fazla izlenen filmin gişesi 5 milyon küsür.İnsanımız korsana rağbet ettiği sürece,daha uzun yıllar bu durum devam eder.
ßrutAl
07-03-11, 23:06
amaç para . kaliteye önem veren yok. ayrıca halkın neyi yiyip neyi yemeyeceğini bildiklerinden basit şeyleri yedirip para kazanıyolar. pek bi sanat yok yani çoğunda.
cemaatsiz imam
07-03-11, 23:20
maalesef, yerli yapım olarak diziler-filmler-belgeseller (pardon belgesel yapmıyorduk) pek seyretmem. bu konuda cahil sayılırım.
bir tek çocuklar duymasın dizisini fırsat buldukça seyrediyorum. gerçekten, tolum yapımızda ki erkek olmayı sosyolojik-psikolojik olarak analiz ediyor. aslında gülmekten fırsat bulduğumuz an olaylarda ki işlenen ironi ve tanımlamayı analiz ettiğimizde, her erkek kendinden bir şeyler bulabilir.
FrappuccinO
17-03-11, 15:21
cnbc-e yayın akışına bakıp bütün dizileri ezberlemek mi hayat? spartacus-how i meet ur mother,big bang theory ws..ws.. bunların hepsi kaliteli türk dizileri kalitesiz öyle mi?özentilikten başka bir şey değil,
dizi sektörünü salla normal film sektörüne gelelim, adam 500 milyon dolar bütçeyle film çekiyor, sen çekiyorsun 2-3 milyon dolar ile, ee çıkacak sonuçta az çok tahmin edilebilir. iyi filmler için sağlam bütçeler lazım olur her zaman, şöyle düşün real madrid neden antepspordan daha iyi? çünkü parası awr,çünkü transfer bütçesi 300 milyon dolar, antebin bütçesi 4 milyon dolar, adam sırf film çekmek için sinema kentleri oluşturuyor ws..ws.. o yüzden koy bakalım 500 milyon dolar bütçeyi bak gör o zaman nasıl bizim sinema sektörüde nasıl canavar gibi filmler cıkartıyor
BuRaK_H
22-03-11, 08:05
cnbc-e yayın akışına bakıp bütün dizileri ezberlemek mi hayat? spartacus-how i meet ur mother,big bang theory ws..ws.. bunların hepsi kaliteli türk dizileri kalitesiz öyle mi?özentilikten başka bir şey değil,
dizi sektörünü salla normal film sektörüne gelelim, adam 500 milyon dolar bütçeyle film çekiyor, sen çekiyorsun 2-3 milyon dolar ile, ee çıkacak sonuçta az çok tahmin edilebilir. iyi filmler için sağlam bütçeler lazım olur her zaman, şöyle düşün real madrid neden antepspordan daha iyi? çünkü parası awr,çünkü transfer bütçesi 300 milyon dolar, antebin bütçesi 4 milyon dolar, adam sırf film çekmek için sinema kentleri oluşturuyor ws..ws.. o yüzden koy bakalım 500 milyon dolar bütçeyi bak gör o zaman nasıl bizim sinema sektörüde nasıl canavar gibi filmler cıkartıyor

film bütçesiyle kalitenin bir alakası yok. pearl harbor filmi hayvan gibi bir bütçeyle çekilmişti ama gayet dandikti. el mariachi de çok az bir bütçeyle harikalar yarattı. robert rodriguez gibi bir yönetmeni dünyaya kazandırdı. desperado ve once upon a time in mexico bu filmin ardından seri olarak çekildiler. ha sen film yapacaksan tabii ki iyi bir finansmana sahip olman gerekir. ama bu demek değil ki iyi film çekmek için çok para olması lazım. maddiyatla sanat olmaz.
Siyah Akrep
22-03-11, 09:18
daha tarihimizi anlatan adam gibi bir film bile çekilemedi.yabancılar bu konuda maddi olarak üstün.umarım bir gün gerçekleşir.
Yeni klasör
22-03-11, 10:18
ezel var ama ayıp ediosun
HünkarKEPOĞLU
22-03-11, 23:31
Belkide insanların sıkıltılı olduğu an , işten geldikten sona insanların birazda olsa yüzünü güldürmek istemişlerdir.
supra
22-03-11, 23:57
behzat ç gibi bir dizi rating sıralamasında 9. sıradayken akasya durağını birinciliğe taşıyanlara bu kalite bile yeter arkadaş ne diyim..
мαχ ραуηє
26-03-11, 23:50
behzat ç gibi bir dizi rating sıralamasında 9. sıradayken akasya durağını birinciliğe taşıyanlara bu kalite bile yeter arkadaş ne diyim..

Halkımızın kalitesini gösterir :okay:
feverchild
26-03-11, 23:51
şu an için konuşacak olursam tek kaliteli yapım behzat ç. diğerlerini vur birbirine.
hayattan pasaj
30-05-11, 23:26
Begendigim Türk filmi ASI idi,bu filmi begendim.Cünkü yasanabilir bir konuyu islemislerdi.
TheBull
31-05-11, 18:37
öyle demeyin çok güldüren korku filmlerimiz var.. A pardon...
hayattan pasaj
01-06-11, 00:54
Bir zamanlar Kemal Sunal küfür edebiyatini Milletin agzina doladi,bir yerde rahmetli insanlara küfür edebiyatini hayatlarina yerlestirdi,varin ne dersiniz bu konuda kalitesizlik iste buna denir.
rapturk
01-06-11, 18:45
o değilde saatler süren dizilerden verim beklemek büyük bir hatadır... Adamlar 2 saatlik bölümü doldurmak için 10 dakikalık duygusal sahne koyuyor diziye on dk müzik dinliyorsunuz dizide... Sıkıntıdan patlıyorsunuz... Mantık kurgusu zaten hiç yok... Geçen "arka sokaklar"ın tekrar bölümlerinden birine baktım az çoban telefonla bildiriyor yerini karşıdaki telsizle cevap veriyor...


http://www.youtube.com/watch?v=Po_3n-_0jIQ

güya polisiye aksiyon dizi... güldürüyor aynı zamanda düşündürüyor...
gebe salih
30-06-11, 12:09
yabancılar gibi disiplinli çalışan film yapımcıları yok bizim aramızda.
PāuŁ Rǿđrίguéz™
04-07-11, 03:43
supernaturel gibi bir dizi yaptıkmı. dizi sektöründe sınıf atlamışız demektir..
Climanjaro
04-07-11, 11:36
Şu ana kadar dizi olarak takip ettiğim, yani oturup da başlasın diye beklediğim sadece 2 tanedir.
biri DADI (http://tr.wikipedia.org/wiki/Dadı), diğeri TATLI HAYAT (http://tr.wikipedia.org/wiki/Tatlı_Hayat)

bunların haricinde hiç dizi izlemedim.
PāuŁ Rǿđrίguéz™
04-07-11, 20:37
tatlı hayat gerçekten güzel bir diziydi..

türkan şorayın oyunculuğuna gerçekten kimse diyecek birşey bulamaz..
іѕтαивuŁ
05-07-11, 00:02
izleyin battal gazi yi işte 1 okla 17 tane adam vuruyor :x
xxakadir
07-07-11, 19:43
Leyla ve Mecnun güzel ama..;)
osqee.xX
08-07-11, 00:04
Çok doğru yapılan %100 filmin %80'i küfür içeriyor....:(
Ah eski komedi filmleri ahh.Hababam Sınıfı,İnek Şaban nerde bunlar nerdee.
Hep aynı filmler töre,zenginlik,aşk başka yok tek bunlar...:(
мαχ ραуηє
09-07-11, 19:55
İstisnai diziler olur tabi ki ama geneline baktığınız zaman bir çok dizi hep daha öncekilerin tekrarı veya başka yerden alıntı.Sinema desek yavaş yavaş toparlanıyor.
osqee.xX
11-07-11, 11:26
Evet yavaş yavaş toplanıyor.
0ρρ๏ѕiтє
13-07-11, 09:14
napsınlar adamlar bizim miilet behlül binnaz vs. herangi bir mal olmadan dizide izlemiyor .
kacta kaliteli dizinin ömrü 4 haftayı geçti
beklentiler üzerine böyle sacmalıklar uretiyor adamlar hak veriyorum .
counter9
21-07-11, 21:56
Film uzunluğunda dizi yapılırsa olacağı budur. en ideali 45 dakika. Her yabancı dizi 45 dakikadır zaten. En çok konuşulan dizilerde 45 dakikadır Lost gibi. Bence bu birşeyin habercisi olması lazım. Artık kimse dünyayı kurtan polat alemdarı yada kendi akrabalarına atlayan herifleri izlemek istemiyor veya 100 kere tekrarlanmış aşk dizilerini.
Çok sıktınız.
Climanjaro
22-07-11, 08:01
Film uzunluğunda dizi yapılırsa olacağı budur. en ideali 45 dakika. Her yabancı dizi 45 dakikadır zaten. En çok konuşulan dizilerde 45 dakikadır Lost gibi. Bence bu birşeyin habercisi olması lazım. Artık kimse dünyayı kurtan polat alemdarı yada kendi akrabalarına atlayan herifleri izlemek istemiyor veya 100 kere tekrarlanmış aşk dizilerini.
Çok sıktınız.

+1...
1.5 saat dizi, ek olarak 1 saate yakın da reklam...
Zaten kalitesi tartışılacak bir şey için bu kadar zamanı harcamaya değmez.
VirtuaL ReaLity
22-07-11, 13:01
Bu yüzden TV ve Türk SinemaSını izLemiyOrum!
Hadi Sİnemada yine baŞarıLı ŞeyLer yapabiLiyOrLar ama dizi bazında kaLmadı deSek yeRi
counter9
23-07-11, 19:05
Şu an günümüzde en başarılı Türk filmlerini Cem Yılmaz yapıyor bana kalırsa, diğer filmler her nedense birbirlerinin tekrarı gibi geliyor bana. Cem Yılmaz çok özgün ve orjinal işler yapıyor.
Schütze
23-07-11, 21:59
Komedi,amacı güldürmek değil mi ?
Recep İvedik en iyiki komedi bence,ister bel altına vursun ister vurmasın amac güldürmek ve şu anda bunu en iyi başaran da Recep İvedik Serisi.
A.R.O.G G.O.R.A bunların senaryosunu 10 yaşında çocuklar kurar.
Cem Yılmazıda hiç bir zaman komik bulmadım.
Cem Yılmaza gülenlerde onu komik bulduklarından değil kalıplaşmış artık cem yılmaz denilince komiklik geliyo bu bir kalıp,insanlar komik bulsada beyiin otomatik olarak gülüyo.

Kaliteli yapım az var. Nedeni ise bariz ortada,hep aynı senaryolar,aynı konular işleniyor,insanlar çok sıkıldı artık bu senaryolardan,değişik yapım var tek tük onlarında bazıları reyting kurbanı oluyor.

Şu anda en kaliteli ve bir şeyler anlatmak isteyen dizi Öyle Bir Geçer Zaman Ki.

Muhteşem Yüzyıl tek kelimeyle iğrenç,tarihin yaşanmışlıkların anlatılması gerekirsen tarihi sahnelere sadece 10 dakika ayırıyorlar,diğer bütün sahneler hürremin saçmalıkları,sultan süleymanın halveti tarihi cinsellikten ibaret olarak göstermeleri çok kötü.
İlk 5 bölümünü izledim daha sonra izlemeyi bıraktım,bana verdiği hiçbirşey yok.
Climanjaro
23-07-11, 22:33
Komedi,amacı güldürmek değil mi ?
Recep İvedik en iyiki komedi bence,ister bel altına vursun ister vurmasın amac güldürmek ve şu anda bunu en iyi başaran da Recep İvedik Serisi.
A.R.O.G G.O.R.A bunların senaryosunu 10 yaşında çocuklar kurar.
Cem Yılmazıda hiç bir zaman komik bulmadım.
Cem Yılmaza gülenlerde onu komik bulduklarından değil kalıplaşmış artık cem yılmaz denilince komiklik geliyo bu bir kalıp,insanlar komik bulsada beyiin otomatik olarak gülüyo.

Kaliteli yapım az var. Nedeni ise bariz ortada,hep aynı senaryolar,aynı konular işleniyor,insanlar çok sıkıldı artık bu senaryolardan,değişik yapım var tek tük onlarında bazıları reyting kurbanı oluyor.

Şu anda en kaliteli ve bir şeyler anlatmak isteyen dizi Öyle Bir Geçer Zaman Ki.

Muhteşem Yüzyıl tek kelimeyle iğrenç,tarihin yaşanmışlıkların anlatılması gerekirsen tarihi sahnelere sadece 10 dakika ayırıyorlar,diğer bütün sahneler hürremin saçmalıkları,sultan süleymanın halveti tarihi cinsellikten ibaret olarak göstermeleri çok kötü.
İlk 5 bölümünü izledim daha sonra izlemeyi bıraktım,bana verdiği hiçbirşey yok.




Cem Yılmaz olayına katılmıyorum.
tam tersine şahan'ın yaptığı filmi ben 6 yaşında iken de arkadaşlar arası yapıyordum.
bir gram espiri dağarcığı olmadan sadece höyt höyt diye deli dana gibi bağıran birine neden gülerler ben onu anlayamıyorum.

Cem Yılmaz da kalıplaşmış hiç birşey yok tamamen anlık gelen doğaçlama kabiliyeti.
Demek ki sen hiçbirşey anlamamışsın ki gülmemişsin. Ben kendini verip de gülmedim diyen birini tanımıyorum.

Tabii sırf GÜLMEYECEĞİM ULAN niyetiyle gidersen gülmezsin.

Mesela Arog da şöyle bir sahne vardı hatırlar mısın bilmem.
ateşin başında gitarla akdeniz akşamlarını çalarken cem yılmaz gitarı parçaladığında ozan şu lafı demişti:
Ama Arif o gitar EL YAPIMIYDI..... burda çok ince bir espiri var.
el yapımı olan üretimler değerlidir... Haliyle o zamanlarda seri üretim veya makina üretimi olmayacağı için bütün üretimler el yapımıdır.
Gerçi şahana gülen adamın burdaki espiriyi anlamaması çok normal.
onun gülmesi için GONUŞMA LEYN demek yeterli.
Ya da havuzun başında havlu sarılı halde 5 yaşında çocuk gibi sinek kovalaması yeterli.
bunlara gülen adamın espiriye gülmesini beklemiyorum zaten.

Sen bence stand-up larını iyi izle...
Türkiyede tek komedyen var o da Cem Yılmaz... Diğerleri sadece taklit.
Schütze
23-07-11, 22:41
Cem Yılmaz olayına katılmıyorum.
tam tersine şahan'ın yaptığı filmi ben 6 yaşında iken de arkadaşlar arası yapıyordum.
bir gram espiri dağarcığı olmadan sadece höyt höyt diye deli dana gibi bağıran birine neden gülerler ben onu anlayamıyorum.

Cem Yılmaz da kalıplaşmış hiç birşey yok tamamen anlık gelen doğaçlama kabiliyeti.
Demek ki sen hiçbirşey anlamamışsın ki gülmemişsin. Ben kendini verip de gülmedim diyen birini tanımıyorum.

Tabii sırf GÜLMEYECEĞİM ULAN niyetiyle gidersen gülmezsin.

Mesela Arog da şöyle bir sahne vardı hatırlar mısın bilmem.
ateşin başında gitarla akdeniz akşamlarını çalarken cem yılmaz gitarı parçaladığında ozan şu lafı demişti:
Ama Arif o gitar EL YAPIMIYDI..... burda çok ince bir espiri var.
el yapımı olan üretimler değerlidir... Haliyle o zamanlarda seri üretim veya makina üretimi olmayacağı için bütün üretimler el yapımıdır.
Gerçi şahana gülen adamın burdaki espiriyi anlamaması çok normal.
onun gülmesi için GONUŞMA LEYN demek yeterli.
Ya da havuzun başında havlu sarılı halde 5 yaşında çocuk gibi sinek kovalaması yeterli.
bunlara gülen adamın espiriye gülmesini beklemiyorum zaten.

Sen bence stand-up larını iyi izle...
Türkiyede tek komedyen var o da Cem Yılmaz... Diğerleri sadece taklit.


Cem Yılmaz mı güldürüyo.Yok artık ya cidden bu komik oldu bak.
Cem Yılmaz doğaçlama yapmayı bile beceremiyo.
Yolda yürüyodum adamın teki durdu onu dedi bnde bunu dedim yok yağmurluydu bilmem ne hikaye mi anlatıyo napıyo belli değil,sen merak etme ben izledim ve zamanı boşuna harcamaktan başka bir işe yaramıyor,gülmeyi bırak en ufak bi tebessüm bile oluşmuyor.
Ben kesinlikle Cem Yılmaza karşı ön yargı lı değilim bu benim görüşüm.Ben gülmek istiyorum abi madem komedyen güldürsün beni güldüremiyo başarısız.Ama Şahan Gökbakar öyle mi adam işini biliyor ya Türkiyenin Tek Komedyeni Şahan Gökbakar.

Arogu izledim ama komik bulmadım açıkçası.İğrenç espiri dedikleri cem yılmazınkiler olsa gerek.

Şahanın esprileride en azından çok akıllıca ve dediğim gibi güldürmeyi başarıyor.
Cem Yılmaza gülenlere dicek bişeyim yok çünkü adamın gülüncek bişeyi yok.

Şahanın esprileri sırf bel altı diye yargılıyosunuz bu çok saçma. Komedilerin amacı güldürmek güldüremeyen komedyen değildir burdan şu çıkıyor ki Şahan gerçek bir komedyen.

Cem Yılmaz sa kalıplaşmış komedyen.
Climanjaro
23-07-11, 23:15
tamam olay anlaşıldı.
sen şahana gülmeye devam et.
Zaten herkeste espiri anlayışı olmasını beklemiyorum.
eğer senin dediğin gibi ise ben de şahana hiç gülmüyorum demek o da komedyen değil.

iyi izlersen şahanın tüm filmlerinde senaryo aynıdır.
sadece bağırır.
sokağa çıkıp millete bağırınca komiklik olmuyor.
ama sana göre oluyor.
tamam sen gülme Cem Yılmaz'a.
izlemediğin çok net belli.
Daha doğrusu sadece baktığın ama hiçbirşey anlamadığın belli.


http://www.youtube.com/watch?v=QzXuQpcJjIY&feature=fvst

http://www.youtube.com/watch?v=-nWKDTr2HNg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=bB0RU-TqTFg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=q7u_HDUdXIc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ZD6QPGfMk5E&feature=related


Eğer bunlara gülmüyorsan kusura bakma da sende bir problem var bence.
Eğer bunlar komik değil ama şahanın bir filmde 1500 kere tekrarladığı GONUŞMA LEYN komik ise ben başka mesaj yazmıyorum.
іѕтαивuŁ
24-07-11, 00:06
yılmaz erdoğanı gerek oyunculuk gerek espiri gerek kabiliyet olarak tek geçiyorum bu konuda.
Schütze
24-07-11, 00:24
Cem Yılmazın neyine güldüğünü anlatsana bana açıkla bi ya madem bu kadar komik diyosun tek geçiyosun anlat o zaman.

Ne diceğini ben şimdiden yazıyorum bak buraya iyi oku ; videolarına bak diceksin :D
Neden biliyo musun ?
Dur ben onada cevap vereyim çünkü sende bilmiyosun adam artık bir kalıp olmuş işte ne söylese gülüyosunuz.

Cem Yılmaz komik değil,espirili biri sadece.Komik olacak kadar büyümedi daha.
Şahanın filmlerinde hiç olmazsa bir mantık var bir karakter var recep ivedik isimli o adamın hayatı hayata bakışı davranışları konuşma tarzı anlatılıyor.

Cem Yılmazın hangi filminde ne anlatıyo sana ne veriyo bir karakter yaratamıyo bile adam.Filmler saçma sapan arog adamı geçmişe yolluyo sonra zaman makinası geliyo falan geri gidiyo zamanda yoluculuk ama üstüne basarak söylüyorum ki arog hayali bir filmdir.
Gorada aynı şekilde.

Gerçeklik payı yok.
Ama recep ivedik gerçek.Sen hiç dışarı çıkmıyosun heralde dışarı bi çık recep ivedik gibi milyonlarca görürsün.

Ama senin anlamanı beklemiyorum çünkü tutturmuşsun bi Cem Yılmaz diye devam et böyle boş şeyleri izleyip gülmeye.
Cr2o3
25-07-11, 00:41
ben hiç dizüstü bilgisayarla sinek avlayanı görmedim sen gördün mü
Schütze
25-07-11, 01:54
Cahil insan laptopu nerden bilcek ki sinek avlar mı avlar.
Bunda gerçeklik payı var,olma ihtimali var.
Arog da var mı ? zaman makinası geliyo alıyo yolluyo zaman atlıyo iki kap bularak saçmalık.
Gerçek olma olasılığı sıfır.
Climanjaro
25-07-11, 08:04
arkadaşlar takılmayın bu arkadaşa.
ivedik karakterini gerçek sanıyor.
hiç kendi arabasının aküsünü başkasına verip de bu araba çalışmıyor diye servisi arayan biri olur mu?
Türkiyeyi geçtim dünyada olmaz böyle biri.
bir cüzdanı götürmek için istanbul'dan kalkıp Antalya'ya kimse gitmez.
ne kadar görgüsüz de olsa sabunlu halde otel resepsiyonuna inecek kadar ayı biri yoktur.


hala Arog ile karşılaştırıyor.
arogda kişiler gerçek, mekan ve olay senaryo.
ama ivedikte kişiler de gerçek değil. Canlandırılan tip gerçek bir kişilikten çok uzak.
Ama Arog daki Arif karakteri bildiğin Türk insanı. Çık sokağa bak ivedik gibi birini mi bulursun Arif gibi birini mi?

Ayrıca Arogda logar gelince arifin ıslıkla taksi çağırmasına hepimiz "kaçacak" sandık ama o taksiden bir sopa aldı.
bu da o dönem taksicilerin sürekli tedirgin dolaştığı zamanlara bir gönderme idi.
çok taksi cinayetleri olmuştu ve taksiciler araçlarında sopa taşıyorlardı.
Tabi sen bunları anlayamazsın.

Sen kendine gülmek için bir ayıyı referans alıyorsun ben ise espiriyi referans alıyorum.
Aramızdaki fark bu.
Ben asla bir cahil bir insanın hareketlerine gülmem ama sen gülüyorsun.
bu gülme olayı o cahil insanı aşağılamaktır.
ben kişilere değil espirilere gülüyorum.
Sen bu espirileri anlamıyorsan gülmemen çok normal.
cemaatsiz imam
02-08-11, 06:39
bu ülkede an itibarı ile, film-dizi-konser vb üretkenlik üzerine kalite tartışması yapan (şu dizi-bu film iyi veya seyredilir vb.) kişinin, ya aklından ve bilgisinden şüphe ederim.
Elif.
06-08-11, 16:31
İnsanı izledikleri, güldükleri, verdiği örneklerle tanırsınız.           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder