3 Şubat 2013 Pazar

Neden molko?


Sadece placebo sevenler değil, sadece rock dinleyenler de değil, bence garip ama bir çok insana cuk diye oturan bi durum var ortada! (Bilen var mıdır bilmiyorum) Şimdi Placebo’nun tarihçesini yazmayacağım ama bazı değişik durumları dile getireceğim.
Cinsel tercihleri bir hayli farklı olan bu grup belki de önce bundan dolayı dikkat çekti ama bunun yanında yaptıkları müzik de harikaydı! (En azından bence) Özellikle insanın bazen içini parçalayan, bazen sinirlendiren, bazen de içmek zorunda bırakan, o çarpıcı, sarsıcı sözler şahsen beni bitiren en önemli özelliği Placebo'nun.
Ama geride kalan bir şeyi araştırmak istedim. Bu solist ve gitarist Brian Molko ile ilgiliydi. Çünkü gerek aksanı, gerek sesi, gerekse yorumu her dinlediğimde tüylerimi diken diken ediyordu. Açıkçası çok etkileniyorum. Fransızca'yı iyi bilen bir insanın İngilizce aksanının böylesine hüzünlü olması beni Brian Molko'yu araştırmaya, onunla ilgilenmeye zorladı.
Çocukluğunda normalin üstünde içine kapanık biriymiş ve sanırım tek çocukmuş. Biraz sorunları olmuş, arkadaş çevresi olmadığı için. İlkokul arkadaşı Stefan ile daha sonra bir metro durağında karşılaştıklarında grup projesi ortaya çıkıyor. Fakat bu sıralarda Brian Molko başarılı bir tiyatro öğrencisi, drama dersleri alıyor. Stefan ile grup oluşturmaya karar verdiklerinde, drama derslerini bırakıyor. Fakat hala pasif bir kişilik Brian, ve makyaj alışkanlığı da öğrencilik döneminden kalma (tiyatro). Cinsel kimlik belirsizliği de daha öncesine dayanıyor ama tiyatroyla ortaya çıkıyor iyice. Her neyse sonunda gruba Steve de katılıyor ve placebo oluyorlar.
İngiltere listelerinde parladığı, haftalarca 1 numarada kalan şarkısı "Pure Morning"'de dikkatinizi çekmiş olmalı "pure" süper bir aksanla ve Brian Molko'nun kişiliğini ele veren bir ses nüansıyla söyleniyor. Duyduğum en güzel "Pure Morning" diyen kişi ;)
Bilmiyorum beni en çok çarpan şey de şu (sona sakladım): Brian çok eski bir sözcükmüş ve "güçlü erkek" anlamına geliyormuş. Tamam olabilir. Soyadına gelince Molko da çok kökenli bir soyisimmiş ve eski latincede "kraliçe" anlamı taşıyormuş. İşte, bir insanın ismindeki tezat, kişiliğiyle bu denli örtüşür. Belki de Brian Molko'nun cinsel tercihi, psikolojik sorunları, o güzel sözleri, müziği ve hüzünlü (bence) sesinin oluşumunun sebebi aslında sadece ismidir; belki de ismine yakışma çabası!!!
Her ne olursa olsun tümüyle duygularıma tercüman olan bir kişilik.

alıntıdır: #http://www.garaj.org/makale/40/brian-molko-odakli-bir-placebo-yazisi-2#

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder